/ЛИСТИ ФРУ ПЕК ПРЕМ’ЄР-МІНІСТРУ ТА МІНІСТРУ ІНФРАСТРУКТУРИ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПОТРЕБ ВУГІЛЬНО-ВИДОБУВНИХ ПІДПРИЄМСТВ В ВАНТАЖНИХ ВАГОНАХ

ЛИСТИ ФРУ ПЕК ПРЕМ’ЄР-МІНІСТРУ ТА МІНІСТРУ ІНФРАСТРУКТУРИ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПОТРЕБ ВУГІЛЬНО-ВИДОБУВНИХ ПІДПРИЄМСТВ В ВАНТАЖНИХ ВАГОНАХ

ЛИСТИ ФРУПЕК ПРЕМ’ЄР-МІНІСТРУ ТА МІНІСТРУ ІНФРАСТРУКТУРИ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПОТРЕБ ВУГІЛЬНО-ВИДОБУВНИХ ПІДПРИЄМСТВ В ВАНТАЖНИХ ВАГОНАХ
12 жовтня 2020 року Федерація роботодавців паливно-енергетичного комплексу України направила лист Прем’єр-міністру України Шмигалю Д.С., а також Міністру інфраструктури України Криклію В.А. щодо забезпечення вугільної галузі достатньою кількістю залізничних вагонів для перевезення вугільної продукції залізницею.
Зокрема, в листі йдеться про те, що 08.10.2020 року Міністерство інфраструктури України опублікувало проект Наказу «Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті», що став результатом ініціативи низки вагонобудівних підприємств щодо скорочення в Україні вагонного парку шляхом заборони продовження терміну використання вагонів з строком експлуатації, що перевищує нормативний.
Згідно з проектом Наказу, обмеження пропонується застосувати в тому числі і до напіввагонів — найбільш масового виду парку, в якому перевозиться практично увесь обсяг вугільної продукції. Зокрема, пропонується заборонити продовжувати термін експлуатації напіввагонів старше 33 років (1,5 нормативних терміни служби) з поступовим зменшенням граничного терміну служби з 33 років до 22 в період 2021-2029 років, окрім вагонів, для яких термін на даний момент вже продовжено.
Відзначаючи значний рівень зношеності вагонного парку та підтримуючи ініціативу щодо його оновлення, Федерація наголошує, що є неприпустимим прискорене оновлення вагонного парку в інтересах окремих вагонобудівних підприємств. Натомість воно має відбуватись природним шляхом — через поступове вибуття вагонів незадовільного технічного стану, зокрема старше 1,5-ного нормативного терміну служби або у випадку напіввагонів — 33 років.
Зважаючи на складну економічну ситуацію в країні та безпрецедентну кризу в паливно-енергетичному секторі Федерація пропонує відповідним чином доопрацювати проект Наказу, а також віднайти альтернативні шляхи фінансування оновлення парку напіввагонів старше 33 років для зниження фінансового навантаження на підприємства паливно-енергетичного комплексу України.